Locomotiva 142.044 – Detalii tehnice suplimentare

142.044 era cea mai puternică locomotiva europeană pentru trenurile de călători de TIPUL 1D2-h2 construită la REŞIŢA în anul 1938.

Caracteristici:

– Dispunerea osiilor: 1-D-2
– Lungime: locomotivă – 14,24 m, tender – 9,24 m, locomotivă + tender (între tampoane) – 23,495 m
– Înălţimea – 4,65 m
– Lăţimea – 3,13 m
– Ampatamentul total: locomotivă + tender – 20,080 m, locomotivă – 12,645 m, tender – 5,20 m
– Ampatamentul rigid: 5,705 m
– Raza minimă de înscriere în curbă: 180 m
– Viteza: 110 km/h, viteza constructivă max. 140 km/h
– Osii alergătoare – 1 – tip Krauss-Helmholtz – diametru 1,034 m
– Osii cuplate – 3 – diametru 1,92 m
– Osii purtătoare – 2 – dispuse în Bissel – diametru 1,034 m, distanţa între osii – 2,10 m
– Osii tender – 4 – dispuse în 2 boghiuri, Distanţa între pivoţii boghiurilor 3,40 m, distanţa între osiile unui boghiu – 1,80 m
– Presiunea cazanului: 15 bar
– Țevi mici fierbătoare – 147 buc. diametru 49/54 mm
– Țevi mari de fum – 38 buc. diametru 134/143 mm
– Distanţa între plăcile tubulare – 6,00 m
– Suprafaţa de încălzire: – a cutiei de foc: 14,5 mp
                                            – a ţevilor: 262,00 mp
                                            – a elementelor de supraîncălzire: 89 mp
                                            TOTAL: 365, 50 mp
– Suprafaţa grătarului: – 4,72 mp
– Numărul cilindrilor de înaltă presiune: 2
– Diametru cilindri: 650 mm
– Cursa piston: 720 mm
– Distanţa între cilindri: ? mm
– Greutatea aderentă: 72,80 t
– Greutatea locomotivei:    – în stare deşartă: 112 t
                                                – în stare de serviciu 122,5 t
– Greutatea tenderului: – în stare deşartă: 29 t
                                           – în stare de serviciu 71 t
– Forţa de tracţiune: 17.824 kgf
– Puterea: 3.000 CP
– Tender: – volum apă: 32 mc.
– Păcură: 5,5 t
– Cărbune 4,5 t
– Preîncălzitor de apă sistem Knorr (fabricaţie N.MALAXA)
– Pompa alimentare tip Malaxa-Knorr-Tolkien (debit 250 litri/min)
– Injector de alimentare a cazanului Tip Friedmann VSZ 12
– Injector de păcură Cosmovici – 2buc
– Epurator de apă sistem Fritz-Wagner
– Distribuţie tip Heusinger cu supape tip Lentz
– Regulator de abur cu supapă sistem Fritz-Wagner
– Pirometru termoelectric
– Pompe de uns – 7 buc.
– Vitezometru tip „Reszny Perfect” model 1933
– Nisipar cu aer comprimat
– Egalizator de presiune Rihosek
– Sistem de frânare locomotivă şi tender tip Knorr (fabricaţie N.MALAXA)
– Pompă de aer comprimat tip Malaxa-Knorr cu 2 faze

Bibliografie:

1) Istoricul tracțiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR, Volumul 2 – autori: Șerban Lacrițeanu și Ilie Popescu
2) Parcul locomotivelor cu abur cu ecartament normal al Căilor Ferate Române 1869-2000 – autori: Gabriel Mărgineanu și Șerban Lacrițeanu
3) Locomotive cu abur – autor: ing. Șebastian Petrescu
Posted in Locomotive and tagged , , .