Locomotiva 230.142 – Detalii tehnice suplimentare

230.142 este prima locomotivă de TIPUL 2C-h2 construită la Uzina Nicolae MALAXA Bucureşti în anul 1932.

Caracteristici:

– Dispunerea osiilor: 2-C-0
– Lungime: locomotivă – 11,202 m, tender – 7,29 m, locomotivă + tender (între tampoane)  – 18,592 m
– Ampatamentul total: locomotivă + tender – 15,665 m, locomotivă – 8,35 m, tender – 4,75 m
– Ampatamentul rigid: 4,58 m
– Raza minimă de înscriere în curbă: 180 m
– Viteză: 100 km/h
– Osii alergătoare – 2 – dispuse în boghiu de tip Krauss-Helmholtz – diametru 1,00 m, distanţa între osii – 2,10 m
– Osii cuplate – 3 – diametru 1,75 m
– Osii tender – 4 – dispuse în 2 boghiuri,  Distanţa între pivoţii boghiurilor 3,05 m, distanţa între osiile unui boghiu – 1,70 m
– Presiunea cazanului: 12 bar
– Țevi mici fierbătoare – 123 buc. diametru 45/50 mm
– Țevi mari de fum – 26 buc. diametru 125/133 mm
– Distanţa între plăcile tubulare – 4,70 m
– Suprafaţa de încălzire: a cutiei de foc: 14,52 mp
a ţevilor: 129,50 mp
a elementelor de supraîncalzire: 58,90 mp
TOTAL: 203, 066 mp
– Suprafaţa grătarului: – 2,62 mp
– Numărul cilindrilor de înaltă presiune: 2
– Diametru cilindri: 575 mm
– Cursa piston: 630 mm
– Distanţa între cilindri: 2080 mm
– Greutatea aderentă: 51,3 t
– Greutatea locomotivei: – în stare deşartă: 71 t
                                      – în stare de serviciu 77 t
– Greutatea tenderului: – în stare deșartă: 24 t
                                    – în stare de serviciu 60 t
– Forţa de tracţiune: 9280 kgf
– Puterea: 1185 CP la viteza de 79 km.
– Tender: – volum apă: 21,5 mc.
               – păcură: 4t
               – cărbune 4t
– Injector de apă cu abur viu de emisie de tip Hydrometer Drilling pe partea stângă
– Injector de apa Friedmann tip ASZ 10 pe partea dreaptă
– Injector de pacură Cosmovici
– Epurator de apă sistem Pecz-Rejto
– Distribuţie Heusinger
– Regulator de abur cu supapă sistem Fritz-Wagner
– Pirometru „Socios”
– Pompă de uns Friedmann NS II cu 6 debite
– Vitezometru tip „Reszny”
– Nisipar cu aer comprimat Knorr,
– Egalizator de presiune knorr
– Sistem de frânare locomotiva tip Knorr
– Sistem de frânare tender – automată şi de mână.

Bibliografie:

1) Istoricul tracțiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR, Volumul 2 – autori: Șerban Lacrițeanu și Ilie Popescu
2) Parcul locomotivelor cu abur cu ecartament normal al Căilor Ferate Române 1869-2000 – autori: Gabriel Mărgineanu și Șerban Lacrițeanu
3) Locomotive cu abur – autor: ing. Șebastian Petrescu
Posted in Locomotive and tagged , , .