Locomotiva cu aburi din seria 230 cu numărul 142

  • Locomotiva 230.142 a fost construită de Uzina Nicolae Malaxa din Bucureşti după licenţă germană în anul 1932, fiind prima locomotivă cu aburi fabricată la această uzină din totalul de 227 (+132 locomotive construite la Reşiţa).
  • A fost reparizată la data de 01.01.1933 la Depoul Braşov.
  • În toată perioada când această locomotivă a fost activă a remorcat trenuri aparţinând depourilor Braşov, Cluj, Teiuş, Bucureşti, Sighişoara, Târgu-Mureş, Timişoara.
  • Ultima zi de serviciu la C.F.R. a fost la data de 27.04.1989 la Depoul Petroşani.
  • După reparaţia generală la Remarul Cluj şi depoul Jibou din data de 07.10.1989 a fost repartizată la depoul Arad de unde în perioada 1992-1997 a remorcat trenuri turistice şi de agrement.
  • În 1993 a fost singura locomotivă cu aburi din Romania care a participat la Parada locomotivelor cu aburi active din Europa, care s-a desfăşurat la Budapesta.
  • În Iunie 2005 a fost restaurată de către Aurel STANCU, la vremea aceea angajat al Depoului Oradea, cu ajutorului lui Gavril Ovidiu KERESTURI un împătimit pasionat de trenuri. A fost expusă în Depoul Oradea.
  • În cursul anului 2014 a fost revopsită de către cei 2 cu sprijinul unor pasionați generoși, fiind apoi mutată în Gara Centrală Oradea unde se găsește în prezent.
  • Locomotiva 230.044 este piesă de patrmoniu naţional.
Locomotiva 230.142 recondiţionată în anul 2014, expusă în Gara Centrală - Oradea

Locomotiva 230.142 recondiţionată în anul 2014, expusă în Gara Centrală – Oradea (foto: google images)

  • Date tehnice:
    • Lungime: 18,60m
    • Lăţime: 2,80m
    • Înălţime: 4,50m
    • Greutate fără apă şi combustibil: 96,7t
    • Greutate în stare de funcţionare: 136,7t
    • Viteză maximă: 100 km/h
Posted in Locomotive and tagged , , , , .